Origami: Τα μοναδικά καλλιτεχνήματα των παιδιών

November 19, 2019
Comments Off on Origami: Τα μοναδικά καλλιτεχνήματα των παιδιών

Τα παιδιά, μέσα από το εικαστικό εργαστήριο της Μυρτώς Δημητρίου «μεταφέρθηκαν» στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου και ξεδίπλωσαν τα μυστικά της ιαπωνικής εικαστικής τέχνης, της χαρτοδιπλωτικής origami. Ξεκινώντας την παρουσίαση, η καλλιτέχνης αφηγήθηκε την ιστορία του πουλιού γερανού που είναι το σύμβολο του origami.

Η παρουσίαση διανθίστηκε με προβολή origami animation, ενώ η καλλιτέχνης πραγματοποίησε επίδειξη δημιουργίας κινούμενου origami με πελώρια χαρτιά.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά δημιούργησαν μοναδικά καλλιτεχνήματα. Νούφαρα και καρδούλες, πεταλούδες αλλά και σαίτες που πετάξανε μακριά. 
Το πρόγραμμα διάρκειας 90 λεπτών παρακολούθησαν παιδιά ηλικίας 4-12 ετών.

Η Μυρτώ Δημητρίου δήλωσε: «Σε κάθε τμήμα η παρουσίαση και τα σχέδια που δημιούργησαν τα παιδιά ήταν διαφορετικά, προσαρμοσμένα στην ηλικία και τις δεξιότητές τους. Κοινό σχέδιο για όλους ήταν το νούφαρο, το οποίο χρησιμοποιήσαμε σαν μονάδα για τη δημιουργία της εικόνας της Αστυπάλαιας στην τελετή λήξης. Με αυτό τον τρόπο υπήρχε ένα κοινό συνδετικό σημείο για όλους και μάλιστα έδινε στα παιδιά μια επιπλέον “ιδιότητα” αυτή του “δασκάλου-βοηθού” μιας και τους ζήτησα να το δείξουν, να το μάθουν και να βοηθήσουν τους γονείς και φίλους τους για να διπλώσουν μαζί τα νούφαρα.

Άξονας για την επιλογή των σχεδίων και των video που προβλήθηκαν ήταν όχι μόνο η γνωριμία των παιδιών με μια εικαστική τέχνη αλλά και η σύνδεσή της με την οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα παιδιά έμαθαν να κατασκευάζουν χάρτινα κυπελλάκια για να πίνουν νερό (για να μην χρησιμοποιούν πλαστικά ποτήρια), είδαν πως μπορούμε να “αλλάξουμε” και να βάλουμε χρώμα στον κόσμο μας μέσα από τη δημιουργία και πως μπορούμε να φτιάξουμε αντικείμενα για να διακοσμήσουμε το χώρο μας και να κάνουμε δώρα στους φίλους μας με απλά υλικά (εφημερίδες, περιοδικά, χαρτί περιτυλίγματος).

Κάθε φορά η συμμετοχή μικρών -αλλά και μεγάλων, μιας και προσκάλεσα γονείς, δασκάλους και συνοδούς των παιδιών να συμμετέχουν- ήταν ξεχωριστή. Είδα παιδιά με πολύ μεγάλη φαντασία αλλά και ευστροφία, παιδιά που θυμόντουσαν πολύ καλά όσα είχαν διδαχθεί τη χρονιά που πέρασε (συγκεκριμένα για την Γ’ Δημοτικού όπου διδάσκονται το μύθο του γερανού στο βιβλίο της Γλώσσας) στοιχείο που δείχνει τη σωστή και μεθοδική δουλειά των δασκάλων».