Η έλλειψη ύπνου «πάει» σχολείο

March 17, 2021
Comments Off on Η έλλειψη ύπνου «πάει» σχολείο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου (19.03.2021), το ΑμΚΣ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΑΙΖΕΙ,  στα πλαίσια του προγράμματος «Πιτζάμα Project» που υλοποιεί, πραγματοποίησε διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση «Οι όμορφες νύχτες, ξημερώνουν όμορφες μέρες», με μηνύματα επί των θεμάτων ύπνου στα παιδιά.

τότα-αρβανίτη-παπαδοπούλου-πιτζάμα-πρότζεκτΣυγκεκριμένα τα μέλη  του διεπιστημονικού συμβουλίου του προγράμματος ανέπτυξαν τις θεματικές:

  • «Η φυσιολογία του ύπνου στα παιδιά», Άννα Παρδάλη, Παιδίατρος – Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών,
  • «Τα κοινωνικο – συναισθηματικά οφέλη μιας ρουτίνας ύπνου για τα παιδιά: Πώς ρυθμίζουμε τις συνθήκες για τα βέλτιστα αποτελέσματα», Αθηνά Δεσύπρη, Ψυχολόγος, M.Sc με ειδίκευση στην Ανάλυση Συμπεριφοράς και Υπεύθυνη της Επιτροπής Ψυχικής Υγείας στην Ελληνική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς
  • «Η έλλειψη ύπνου «πάει» σχολείο», Τότα Αρβανίτη – Παπαδοπούλου, Παιδαγωγός – Διδάκτωρ ΕΚΠΑ, M.A. in Education
  • «Το βιβλίο ως μία από τις καθημερινές, αδιατάραχτες ρουτίνες ύπνου των παιδιών», Απόστολος Πάππος, Νηπιαγωγός, αρθρογράφος του βραβευμένου portal elniplex.com
  • «Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν την καθημερινή ρουτίνα ύπνου των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας», Βαγγέλης Μακρής, Κοινωνιολόγος MSc

 «Η έλλειψη στην ποιότητα ή την ποσότητα του ύπνου είναι αρκετά συχνή στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Υπάρχουν έρευνες που υποστηρίζουν ότι το ¼ των παιδιών σχολικής ηλικίας δεν κοιμούνται καλά το βράδυ και υποφέρουν από έλλειψη στην ποιότητα ή την ποσότητα του ύπνου. Οι εκπαιδευτικοί, στην καθημερινότητά τους μέσα στην τάξη, παρατηρούν συχνά παιδιά χωρίς διάθεση να συμμετέχουν στο μάθημα, παιδιά κουρασμένα, έτοιμα να αποκοιμηθούν στο θρανίο, παιδιά που δίνουν την εντύπωση ότι δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και να εστιάσουν στο θέμα που επεξεργαζόμαστε, παιδιά με μειωμένα αντανακλαστικά ή παιδιά κακοδιάθετα και ευερέθιστα» σημείωσε η Τότα Αρβανίτη Παπαδοπούλου και συμπλήρωσε: «Αυτός είναι και ο λόγος που προτείνουμε στις οικογένειες μια «ρουτίνα ύπνου», που αποτελείται από μια σειρά πάγιων πρακτικών που προετοιμάζουν το έδαφος για έναν καλό ύπνο”.

 

Αναφερόμενη στις πρακτικές που μπορεί να περιλαμβάνει μια τυπική ρουτίνα επεσήμανε ως σημαντικά:

1.Ορισμός συγκεκριμένης «ώρας του ύπνου».

2.Ορισμός συγκεκριμένης «ώρας της αφύπνισης».

3.Δημιουργία κατάλληλης ατμόσφαιρας, που προετοιμάζει για την «ώρα του ύπνου.

4.Οι οθόνες κλείνουν τουλάχιστον 1 ώρα, πριν από την «ώρα του ύπνου».

5.Δημιουργία σωστού περιβάλλοντος στο υπνοδωμάτιο.

6.Ανάγνωση παραμυθιών πριν από τον ύπνο. 

7.Ανακούφιση πιθανών φόβων.

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΔΩ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Η φυσιολογία του ύπνου στα παιδιά

Τα κοινωνικο – συναισθηματικά οφέλη μιας ρουτίνας ύπνου για τα παιδιά: Πώς ρυθμίζουμε τις συνθήκες για τα βέλτιστα αποτελέσματα

Το βιβλίο ως μία από τις καθημερινές, αδιατάραχτες ρουτίνες ύπνου των παιδιών

Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν την καθημερινή ρουτίνα ύπνου των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας

Related Posts